Jawa Typ 353-250ccm Kývačka 1955
Dne 28.03.2012 jsme si přivezli další kousek do sbírky....
.....nic raritního ale s platným TP a po menším zásahu pojízdná...
A hned nějaké krámy k tomu.........
Nouzově přebarveno a odjezd na evidenčku....
Rovnání a oprava rámů a kontrola VIN,z leva kývačka ,uprostřed a vpravo panelka.
Konec konců,zjištění že dle TP a výrobního čísla zůstane z motorky jen motor...vše ostatní jsou jen díly Bastard...
Rám Panelka,nádrž s kolečkem kola každé jiné ,blatníky také nee. Nakonec samozřejmě vše poskládáno a díly které patří na Kývačku
sehhnány a vše spasováno,stejně jako u Péráků.Poté teprve zahájena renovace a kompletace.
Nalakováno červenou Jawa a začíná montáž....
Průběžně se vyplétaly vyleštěné středy + ráfky,pochromované,poté obuto na pneu dle TP a byli kola hotová -na Kývačku i rovnou na
Panelky s jiným středem,oboje 16"
Leštění vík motoru pro Kývačku a rovnou k malým ČZtám (tato Kývačka -1955 má leštěný jen klín na víku jako ještě Pérák
Samozřejmě jako vždy , díly barvou o nějakou tu desetinu mm "narostly" a montáž je náročná,víme to ale pokaždé je to stejný problém
nepoškrábat nic a neodřít....
Konečně i laik pozná že to bude motorka...
Instalace elektriky,ještě pár drobností chybí,návleky,výfuky u téhle verze ještě rybiny.
Tato verze Kývačky z roku 1955 již dle výrobního čísla nemá kola-půlbubny ,má již prolisy blatníků po celém obvodu ,má ale ještě kryt
karburátoru typu Pérák-odlitek v celku,na nádrži logo Jawa se znakem ČZ v kroužku a spínačkou samozřejmě ještě v nádrži po vzoru
starých Péráků ,seřizovací šroub předního světlometu není v rámečku světla ale v masce ,sedlo nikoliv koženka jako u novějších ale ještě pravá kůže-kytara,tachometr je se zelenou stupnicí ..a dalších mnoho odlišností od novější verze,což byl problém vše dohledat a nashánět.