Jawa Typ 11/18 Pérák
Dne 20.11.2011 jsme si přivezli dalšího "Péráka 250ccm" do sbírky....(budoucí 350ccm)
Z všeho nejdříve bylo nutné postavit a zařídit novou dílnu.
Motocykl jsme koupily rozebraný v přepravkách a chybělo snad... vše.... :-(
Začali jsme pomalu sestavovat tvar motorky a zjišťovali co chybí a co je hlavně špatně(typově pro rok 1954),
zjištění bylo že vidlice(jednomaznicové) jsou FJ,maska nesedí s podkovou,jeden kaslík dezolátní a druhý FJ,
nádrž také nee,rám je OK blatníky jsou OK.
Středy kol OK,motor 2x ks jeden kývačka a druhý pérák 1954-250ccm takže OK ale brzdový pedál máme 350kový.
V průběhu času se 60% dílů nechá na další motocykl který bude Jawa 250ccm typ 10/11,1947 FJ...........
Díly na tento motocykl jsme nasháněli a nakoupily jiné dle typu a roku,motor bude na závěr 350ccm.-
Sestavovat se bude částečně s motorem 250 který půjde do jiného stroje ale zatím jako náhradní ....
Chemické odbarvování nábojů kol....
Opískované Hlavy -Kývačka,Pérák,Sport(ka) a 350 jsem nevyfotil :-((
Vypeteno a vycentrováno až na podruhé....tyto jsou špatně....
Tyhle jsou již správně a i obuté ,bílé boky jsem zvolil protože se mi prostě líbí.
Rám byl vyrovnám odbarven a nastříkán základovkou...
Zadní tlumiče po GO
Maskování oválů nádrží před základním lakem,také byli nádrže vylity zevnitř speciální barvou.
Poprvé motor v rámu po letech...na zkoušku 250ccm
Celý rám chemicky odbarven a očištěn k rovnání..
Rovnání.
Chemické odbarvení a rovnání všeh dílů.
Chemické odbarvení a rovnání všeh dílů.
Spasování před povrchovou ůpravou je důležité..
Modelování nálitku držáku krytu řetězu.Motor ,vzhledem k tomu že pérácký typ 18 je dnes prakticky nesehnatelný,nebo za cenu pro mě
nedostupnou ,byl původně kývačka 350 ccm rok asi 1955 ?? ,motor bude přepákován a upraven do vzhledu péráka...
Hotový hliníkový odlitek dle modelu,sváření.
Sedlo ..jen zatím způjčené k napasování, plánuji jinou barvu.
Broušení leštění a oprava vík motoru 250ccm.
250ková víka.
S nádrží....s logem kroužku 1954
Nové kompletní přední světlo.Replika
Sedlo-držák sedla výroba.
Ještě zbytek dílů dopasovat a poputují do zinku a již vše do základovky,kitu,barvy.....
Vše opět po napasování rozebráno,nastříkáno epoxidovou základovkou...
Začátek kitování a broušení....
Kitovat jsem se snažil minimálně.Vše bylo předem dobře vyklepáno a rovnáno.
V lakovně,stříkání kitu.
V lakovně,stříkání kitu.
V lakovně,stříkání kitu.
přebroušení před plničem...
přebroušení před plničem...
znovu v lakovně tentokrát již finál...
Finální lakování...nakkonec jsem se rozhodl pro bílou,nikoliv "holubí šeď " která se mi nelíbila takže jsem zvolil "exportní odstín"..
Finální lakování...nakkonec jsem se rozhodl pro bílou,nikoliv "holubí šeď " která se mi nelíbila takže jsem zvolil exportní odstín bílé...
Lakování se povedlo opravdu dokonale......
sestavování....nyní teprve samozřejmě zjistím co mi opravdu chybí a co je opět špatně,po pauze cca 3 roky je to nářez...
Mezitím se dělal motor 350 ccm ,ložiska,gufera,spojka,přepákování na dvojpáku z jednopáky ,povrchovka balotina,
výbrus a kliku jsem si nechával dělat ve firmě.
Povrchovka balotina
Tachometr vlevo 350 ,připraven,nový....
Ještě zbývá najít asi milion šroubků které byli nové a kompletní a už nejsou.....
natahování nové elektrinstalace......
nalinkovaná nádrž s bakelitovou spínací skřínkou a víčkem nádrže také bakelit,stejně jako krytky zadních kluzáků,seřizovací šroub
náklonu pareboly předeního světlometu, zajištovací šrouby kaslíků na nářadí i bateriového,šroub matice řízení...
komunisti v roce 1954 prostě šetřily.....hliník....
Nově potažené sedlo,bílé .....
S osazeným a hotovým motorem to už vypadá lépe,včetně výfuků ,mám radost,konečně vidím výsledek strastiplné práce za bezmála 7 let...
Zaparkováno samozřejmě doma v obýváku.....nemám to srdce jí startovat...nedokážu si představit na ní jezdit a čistit ty mouchy a hmyz,sledovat jak někde zmokne,jak se množí škrábance a ťukance od kamínků z provozu nebo jak na ní někdo cizí sahá.....
Argumenty typu "motorka musí jezdit " apod. mě nechávají chladným.......prozatím,vím že je vše jak má být dle typu a roku.
Barva je samozřejmě diskutabilní :-) byla na export,na speciální objednávku,možná to můžu tvrdit ale je to jen mé rozhodnutí a změnit-přelakovat na Jawáckou červenou pro nás není absolutně problém.