DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
 

Jawa Typ 18 350 - komunista / 1954

                                                                          Jawa Typ 11/18 Pérák

                                           Dne 20.11.2011   jsme si přivezli dalšího "Péráka 250ccm" do sbírky....(budoucí 350ccm)

                                                                    Z všeho nejdříve bylo nutné postavit a zařídit novou dílnu.

Motocykl jsme koupily rozebraný v přepravkách a chybělo snad... vše....  :-(  

Začali jsme pomalu sestavovat tvar motorky a zjišťovali co chybí a co je hlavně špatně(typově pro rok 1954),

zjištění bylo že vidlice(jednomaznicové) jsou FJ,maska nesedí s podkovou,jeden kaslík dezolátní a druhý FJ,

nádrž také nee,rám je OK blatníky jsou OK.

Středy kol OK,motor 2x ks jeden kývačka a druhý pérák 1954-250ccm takže OK ale brzdový pedál máme 350kový.

V průběhu času se 60% dílů nechá na další motocykl který bude Jawa 250ccm typ 10/11,1947 FJ...........

Díly na tento motocykl jsme nasháněli a nakoupily jiné dle typu a roku,motor bude na závěr 350ccm.-

Sestavovat se bude částečně s motorem 250 který půjde do jiného stroje ale zatím jako náhradní ....

 

Chemické odbarvování nábojů kol....

Opískované Hlavy -Kývačka,Pérák,Sport(ka) a 350 jsem nevyfotil  :-((

Vypeteno a vycentrováno až na podruhé....tyto jsou špatně....

Tyhle jsou již správně a i obuté ,bílé boky jsem zvolil protože se mi  prostě líbí.

Rám byl vyrovnám odbarven a nastříkán základovkou...

 

 

Zadní tlumiče po GO

Maskování oválů nádrží před základním lakem,také byli nádrže vylity zevnitř speciální barvou.

Poprvé motor v rámu po letech...na zkoušku 250ccm

Celý rám chemicky odbarven a očištěn k rovnání..

Rovnání.

Chemické odbarvení a rovnání všeh dílů.

Chemické odbarvení a rovnání všeh dílů.

Spasování před povrchovou ůpravou je důležité..

Modelování nálitku držáku krytu řetězu.Motor ,vzhledem k tomu že pérácký typ 18 je dnes prakticky nesehnatelný,nebo za cenu pro mě

nedostupnou ,byl původně kývačka 350 ccm rok asi 1955 ?? ,motor bude přepákován a upraven do vzhledu péráka...

Hotový hliníkový odlitek dle modelu,sváření.

Sedlo ..jen zatím způjčené k napasování, plánuji jinou barvu.

Broušení leštění a oprava vík motoru 250ccm.

250ková víka.

S nádrží....s logem kroužku 1954

Nové kompletní přední světlo.Replika

Sedlo-držák sedla výroba.

Ještě zbytek dílů dopasovat a poputují do zinku a již vše do základovky,kitu,barvy.....

Vše opět po napasování rozebráno,nastříkáno epoxidovou základovkou...

Začátek kitování a broušení....

Kitovat jsem se snažil minimálně.Vše bylo předem dobře vyklepáno a rovnáno.

V lakovně,stříkání kitu.

V lakovně,stříkání kitu.

V lakovně,stříkání kitu.

přebroušení před plničem...

přebroušení před plničem...

znovu v lakovně tentokrát již finál...

Finální lakování...nakkonec jsem se rozhodl pro bílou,nikoliv "holubí šeď " která se mi nelíbila takže jsem zvolil  "exportní odstín"..

Finální lakování...nakkonec jsem se rozhodl pro bílou,nikoliv "holubí šeď " která se mi nelíbila takže jsem zvolil exportní odstín bílé...

Lakování se povedlo opravdu dokonale......

sestavování....nyní teprve samozřejmě zjistím co mi opravdu chybí a co je opět špatně,po pauze cca 3 roky je to nářez...

Mezitím se dělal motor 350 ccm ,ložiska,gufera,spojka,přepákování na dvojpáku z jednopáky ,povrchovka balotina,

výbrus a kliku jsem si nechával dělat ve firmě.

Povrchovka balotina

Tachometr vlevo 350 ,připraven,nový....

Ještě zbývá najít asi milion šroubků které byli nové a kompletní a už nejsou.....

natahování nové elektrinstalace......

nalinkovaná nádrž s bakelitovou spínací skřínkou a víčkem nádrže také bakelit,stejně jako krytky zadních kluzáků,seřizovací šroub

náklonu pareboly předeního světlometu, zajištovací šrouby kaslíků na nářadí i bateriového,šroub matice řízení...

komunisti v roce 1954 prostě šetřily.....hliník....

Nově potažené  sedlo,bílé  .....

 

S osazeným a hotovým motorem to už vypadá lépe,včetně výfuků ,mám radost,konečně vidím výsledek strastiplné práce  za bezmála 7 let...

Zaparkováno samozřejmě doma v obýváku.....nemám to srdce jí startovat...nedokážu si představit na ní jezdit a čistit ty mouchy a hmyz,sledovat jak někde zmokne,jak se množí škrábance a ťukance od kamínků z provozu nebo jak na ní někdo cizí sahá.....

Argumenty typu "motorka musí jezdit " apod. mě nechávají chladným.......prozatím,vím že je vše jak má být dle typu a roku.

Barva je samozřejmě diskutabilní :-)  byla na export,na speciální objednávku,možná to můžu tvrdit ale je to jen mé rozhodnutí a změnit-přelakovat na Jawáckou červenou pro nás není absolutně problém.